РЕМОНТ АВАРІЙНО-НЕБЕСПЕЧНИХ РУЙНУВАНЬ ДОРОЖНЬОГО ПОКРИТТЯ ВЗИМКУ

РЕМОНТ АВАРІЙНО-НЕБЕСПЕЧНИХ РУЙНУВАНЬ ДОРОЖНЬОГО ПОКРИТТЯ ВЗИМКУ:
– Йдеться не про плановий ремонт, а аварійний, який переважно дорожники виконують в осінньо-зимовий, зимовий, та зимово-весняний періоди. Адже тріщини та вибоїни величиною, яка перевищує допустимі норми, утворюються упродовж усього року й після завершення будівельного сезону зокрема.
Аби забезпечити безпечний проїзд, в холодну пору року аварійний ямковий ремонт на таких ділянках виконується cпеціальними асфальтобетонними сумішами.
Методика використання останніх міститься в різних нормативних документах, зокрема ВБН В.2.3-218-542:2007 (відомчих будівельних нормах) «Проведення аварійних робіт з ліквідації ямковості на асфальтобетонному покритті автодоріг у холодний період року та за несприятливих погодних умов». Для ремонту покриття автошляхів визначено три періоди: осінньо-зимовий, зимовий, та зимово-весняний . Відповідно кожен із них передбачає певні види робіт.
Існує кілька груп матеріалів для аварійного ямкового ремонту, які використовують в зазначені періоди: гарячі та холодні асфальтобетонні суміші (ДСТУ Б В.2.7-119), холодні органо-мінеральні та бітумо-мінеральні суміші спеціального складу, а також литі гарячі асфальтобетонні суміші, які модифіковані адгезивними, структуруючими та іншими домішками (ТУ У В.2.7-23.2-00018112-258 та ТУ У В.2.7-24.1-03450778-198). Це дозволяє зберігати їх тривалий час та використовувати під час несприятливих погодних умов (низька температура, висока вологість).
Асфальтобетонні суміші можна застосовувати навіть при 15-тиградусному морозі, а деякі – й при мінус 30 0С. Хоч технологія і дозволяє роботи в таких екстремальних умовах, але київські дорожники зазвичай їх не проводять.
Закладання вибоїн виконують ремонтними картами з прямими лініями паралельно і перпендикулярно осі проїзної частини, які повинні проходити на відстані не менше ніж 3 – 5 см від краю пошкодження.
Невеликі за розмірами вибоїни, що знаходяться недалеко одна від одної, ми об’єднуємо в одну ремонтну карту.
Технологія виконання ремонтних робіт включає в себе послідовне виконання наступних операцій (ВБН Д.2.2-218-045, П-Г.1-218-113, Р В.3.2-218-02071168-489):
– установка огорожі;
– окреслення місць, що ремонтуються;
– обрізка чи обрубка країв асфальтобетонного покриття або фрезування його на ушкоджених ділянках ;
– очищення основи від залишків зруйнованого матеріалу покриття, бруду, снігу та льоду;
– висушування та нагрів місця ремонту;
– пігрунтовка в’яжучим вертикальних та горизонтальних поверхонь;
– укладання та розрівнювання суміші;
– ущільнення (за винятком гарячих литих сумішей).
– видалення відходів;
– знімання огорожі.
ЩОДО ЛИТИХ АСФАЛЬТОБЕТОННИХ СУМІШЕЙ:
Сама назва матеріалу – «литий асфальтобетон» – говорить про його особливості – асфальтобетонна суміш придатна для лиття.
«Литий» асфальтобетон є сумішшю бітумного в’яжучого, кам’яного наповнювача і мінерального порошку, нагрітих та перемішаних в гарячому стані. В порівнянні зі звичайним асфальтобетоном ця суміш містить більшу кількість в’яжучого матеріалу. Транспортування литої асфальтобетонної суміші з асфальтобетонного заводу до місця виконання робіт здійснюється в автомобільних термокотлах «Мадро», які підтримують необхідну температуру.
Серед особливостей виконання ремонтних робіт з використанням литого асфальтобетону треба зазначити:
Лита суміш є і підґрунтовкою, і ремонтним матеріалом, саме тому при виконанні робіт «литою» асфальтобетонною сумішшю за несприятливих погодних умов (низька температура, висока вологість) підґрунтовка ремонтної карти не виконується;
Лита суміш, доставка якої від котла «Мадро» до ремонтної карти здійснюється за допомогою будівельних тачок, укладається врівень з поверхнею існуючого покриття без подальшого ущільнення матеріалу, тобто каток або віброплита при роботі з литим асфальтобетоном не використовується!
Завершальним етапом ремонтних робіт є присипка гравієм або щебенем відремонтованої ділянки дорожнього покриття (ДСТУ Б В.2.7-75).
Виконання ремонтних робіт з використанням «литого» асфальтобетону дозволяє дорожникам припинити глибинне руйнування конструкції дорожнього одягу і забезпечити тим самим задовільний стан дорожнього покриття до планового ремонту.

Тому, шановні кияни, коли Ви бачите роботи з ремонту асфальтобетонного покриття за несприятливих погодних умов (низька температура, висока вологість) – це виконується ліквідація аварійно-небезпечної ямковості задля забезпечення проїзду автотранспорту, при цьому дотримання технології контролюється інженерами ВТВ КП ШЕУ Оболонського району та відділу контролю якості комунальної корпорації «Київавтодор».

 

new cello music by this link

Leave a Comment