РЕМОНТ АВАРІЙНО-НЕБЕСПЕЧНИХ РУЙНУВАНЬ ДОРОЖНЬОГО ПОКРИТТЯ ВЗИМКУ

РЕМОНТ АВАРІЙНО-НЕБЕСПЕЧНИХ РУЙНУВАНЬ ДОРОЖНЬОГО ПОКРИТТЯ ВЗИМКУ:
– Йдеться не про плановий ремонт, а аварійний, який переважно дорожники виконують в осінньо-зимовий, зимовий, та зимово-весняний періоди. Адже тріщини та вибоїни величиною, яка перевищує допустимі норми, утворюються упродовж усього року й після завершення будівельного сезону зокрема.
Аби забезпечити безпечний проїзд, в холодну пору року аварійний ямковий ремонт на таких ділянках виконується cпеціальними асфальтобетонними сумішами.
Методика використання останніх міститься в різних нормативних документах, зокрема ВБН В.2.3-218-542:2007 (відомчих будівельних нормах) «Проведення аварійних робіт з ліквідації ямковості на асфальтобетонному покритті автодоріг у холодний період року та за несприятливих погодних умов». Для ремонту покриття автошляхів визначено три періоди: осінньо-зимовий, зимовий, та зимово-весняний . Відповідно кожен із них передбачає певні види робіт.
Існує кілька груп матеріалів для аварійного ямкового ремонту, які використовують в зазначені періоди: гарячі та холодні асфальтобетонні суміші (ДСТУ Б В.2.7-119), холодні органо-мінеральні та бітумо-мінеральні суміші спеціального складу, а також литі гарячі асфальтобетонні суміші, які модифіковані адгезивними, структуруючими та іншими домішками (ТУ У В.2.7-23.2-00018112-258 та ТУ У В.2.7-24.1-03450778-198). Це дозволяє зберігати їх тривалий час та використовувати під час несприятливих погодних умов (низька температура, висока вологість).
Асфальтобетонні суміші можна застосовувати навіть при 15-тиградусному морозі, а деякі – й при мінус 30 0С. Хоч технологія і дозволяє роботи в таких екстремальних умовах, але київські дорожники зазвичай їх не проводять.
Закладання вибоїн виконують ремонтними картами з прямими лініями паралельно і перпендикулярно осі проїзної частини, які повинні проходити на відстані не менше ніж 3 – 5 см від краю пошкодження.
Невеликі за розмірами вибоїни, що знаходяться недалеко одна від одної, ми об’єднуємо в одну ремонтну карту.
Технологія виконання ремонтних робіт включає в себе послідовне виконання наступних операцій (ВБН Д.2.2-218-045, П-Г.1-218-113, Р В.3.2-218-02071168-489):
– установка огорожі;
– окреслення місць, що ремонтуються;
– обрізка чи обрубка країв асфальтобетонного покриття або фрезування його на ушкоджених ділянках ;
– очищення основи від залишків зруйнованого матеріалу покриття, бруду, снігу та льоду;
– висушування та нагрів місця ремонту;
– пігрунтовка в’яжучим вертикальних та горизонтальних поверхонь;
– укладання та розрівнювання суміші;
– ущільнення (за винятком гарячих литих сумішей).
– видалення відходів;
– знімання огорожі.
ЩОДО ЛИТИХ АСФАЛЬТОБЕТОННИХ СУМІШЕЙ:
Сама назва матеріалу – «литий асфальтобетон» – говорить про його особливості – асфальтобетонна суміш придатна для лиття.
«Литий» асфальтобетон є сумішшю бітумного в’яжучого, кам’яного наповнювача і мінерального порошку, нагрітих та перемішаних в гарячому стані. В порівнянні зі звичайним асфальтобетоном ця суміш містить більшу кількість в’яжучого матеріалу. Транспортування литої асфальтобетонної суміші з асфальтобетонного заводу до місця виконання робіт здійснюється в автомобільних термокотлах «Мадро», які підтримують необхідну температуру.
Серед особливостей виконання ремонтних робіт з використанням литого асфальтобетону треба зазначити:
Лита суміш є і підґрунтовкою, і ремонтним матеріалом, саме тому при виконанні робіт «литою» асфальтобетонною сумішшю за несприятливих погодних умов (низька температура, висока вологість) підґрунтовка ремонтної карти не виконується;
Лита суміш, доставка якої від котла «Мадро» до ремонтної карти здійснюється за допомогою будівельних тачок, укладається врівень з поверхнею існуючого покриття без подальшого ущільнення матеріалу, тобто каток або віброплита при роботі з литим асфальтобетоном не використовується!
Завершальним етапом ремонтних робіт є присипка гравієм або щебенем відремонтованої ділянки дорожнього покриття (ДСТУ Б В.2.7-75).
Виконання ремонтних робіт з використанням «литого» асфальтобетону дозволяє дорожникам припинити глибинне руйнування конструкції дорожнього одягу і забезпечити тим самим задовільний стан дорожнього покриття до планового ремонту.

Тому, шановні кияни, коли Ви бачите роботи з ремонту асфальтобетонного покриття за несприятливих погодних умов (низька температура, висока вологість) – це виконується ліквідація аварійно-небезпечної ямковості задля забезпечення проїзду автотранспорту, при цьому дотримання технології контролюється інженерами ВТВ КП ШЕУ Оболонського району та відділу контролю якості комунальної корпорації «Київавтодор».

 

Leave a Comment